Inloggen extranet

Agressiehantering

Deel deze opleiding:

    Add a header to begin generating the table of contents

    Agressiehantering

    Helaas komt geweld op de werkvloer in veel sectoren voor. Dat loopt uiteen van klanten of personen die zich onbeschoft gedragen tot mensen die daadwerkelijk fysiek agressief worden. Als je als medewerker in aanraking komt met fysieke of verbale agressie, kan dat een behoorlijk effect hebben op de arbeidsvreugde en zelfs leiden tot ziekteverzuim. Als je inzicht hebt in het ontstaan van conflicten én weet hoe je deze kunt voorkomen, geeft dat rust en draagt het bij aan het welzijn van medewerkers.

    In onze compacte en praktische training Agressiehantering leren we medewerkers vaardigheden waarmee ze kunnen omgaan met verschillende vormen van ongewenst gedrag.

    Werkwijze

    De training Agressiehantering is gebaseerd op een realistische en een ruimschoots beproefde methode. Tijdens onze training zetten we een professionele trainingsacteur in. Met hem/haar oefenen we gespreks- en houdingsvaardigheden. Ook videoanalyse kan een onderdeel van de training zijn. Onze docenten hanteren meerdere leerstijlen in een training, op deze manier wordt iedere deelnemer op zijn/haar eigen manier aangesproken. Het beheersen van fysieke en mentale vaardigheden vergroot het zelfvertrouwen. Hierdoor ben je mentaal sterker en neemt de kans toe dat je in bedreigende, stressvolle situaties de rust kan bewaren en aangeleerde (deëscalatie)technieken kunt toepassen.

    Inhoud

    Het programma van de training Agressiehantering is interactief en kan onder meer bestaan uit:
    • Uitwisselen van ervaringen
    • Emotie-thermometer
    • Agressiecyclus en vijf fases
    • Theorie over de vormen van agressie
    • Videoanalyses van agressiebeelden
    • Veel oefeningen gebaseerd op eigen casuïstiek Inzet van een acteur
    • Opvang en nazorg na een incident
    • ABCD methodiek die wij met een partner hebben ontwikkeld

    Doel

    • Minder snel emotioneel worden
    • Grenzen bewaken en aangeven
    • Bewustwording van eigen gedrag
    • Deëscalerende gesprekstechnieken
    • Geweldsdreiging leren ombuigen
    • Uit de slachtofferrol treden
    • Regels zoveel mogelijk handhaven
    • Eigen kracht leren kennen

    Over deze training

    Voor wie: De training Agressiehantering is bedoeld voor medewerkers die in hun werksituatie het risico lopen met ongewenst gedrag of met geweld geconfronteerd te worden
    Duur: Basistraining: 2 tot 4 dagdelen + optioneel een terugkomdagdeel | Opfristraining: 1 tot 2 dagdelen
    Minimaal aantal personen: 6
    Maximaal aantal personen: 12
    Locatie: In overleg met de opdrachtgever
    Erkenning: Workshops en trainingen van React Advies & Training zijn opgenomen in het centraal register kort wettelijk beroepsonderwijs (CRKBO). Tevens bieden wij (zo nodig) registratiepunten voor onderwijs- en zorgprofessionals, beroepschauffeurs en bewindvoerders via Registerplein, SKJ, NVO, BPI, Horus, Code 95, Kabiz en V&V
    Investering: Op basis van offerte
    Terugkomsessie: Ja, inbegrepen

    Wat zeggen anderen?

    Klaar om te starten?

    Misschien vind je deze trainingen ook interessant

    Crisismanagement,_opvang_en_coaching_van_medewerkers_tijdens_de_Coronacrisis

    Crisismanagement

    In onze workshop Crisismanagement leer je welke tools jij als leidinggevende, directielid of bestuurder kunt inzetten om medewerkers op een effectieve manier op te vangen

    Bekijk training »
    × Stel hier jouw vraag aan React